Reformcu diyor ki:
(Resim yapmanın haram olduğu görüşü de İslamiyet’e aykırıdır.)
CEVAP
Dinimizin emrine yine görüş diyor. Çalgı helal, resim helal demekle olmaz. Kitap ve Sünnet’ten yerini göstermek gerekir. Hem bu bozuk kitap için, (Kitap ve Sünnet’e göre yazıldı) deniyor, hem de hiç kaynak gösterilmiyor. Bu yamuk görüşü de, Kitap’a ve Sünnet’e aykırıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Canlı resmi yapana kıyamette, “Yaptığın resme can ver” diye azap olunur.) [Müslim]
(Dünyada [zaruretsiz] canlı resmi yapana, kıyamette bu resme can vermesi söylenerek azap edilir. Hâlbuki ona can veremez.) [Nesai]
(Canlı resmi yapan, kıyamette en şiddetli şekilde azap görecektir.) [Buhari]
(Canlı resmi yaparak Allahü teâlânın yarattıklarına benzetmeye çalışanlar, kıyamette en şiddetli azaba uğrarlar.) [Buhari, Müslim]
(Ya Ali, putları, canlı resimlerini imha et!) [Müslim]
(Elinize geçen canlı resimlerini yırtıp, bozun.) [Müslim]
([Zaruretsiz] canlı resmi yapanların yeri Cehennemdir. Âhirette yapılan resimlere can verilecek, o resmi yapanlara Cehennemde azap edecektir.) [Buhari, Müslim]
Resulullah, canlı resmi yapanları lanetledi. (Buhari)
Bu kadar vesikaya rağmen, zaruretsiz canlı resmi yapmaya helal demek dehşet vericidir. Müslüman olduğunu söyleyen kişi, sahih hadis-i şeriflerle haram olduğu açıkça bildirilen bir hükme, nasıl helal diyebilir?
Melekler ve resim
Yine diyor ki:
(Resim, köpek, çalgı aleti ve sarhoşun olduğu yere meleklerin girmediğiyle ilgili rivayet malzemelerinin hepsi hurafedir.)
CEVAP
Hadis düşmanlığının bu kadarı da görülmemiştir. Rivayet malzemesi denilerek, hadis-i şeriflerle açıkça alay ediliyor! Bu konudaki hadis-i şeriflerden birkaçının meali şöyledir:
(Cebrail aleyhisselam, “Biz, köpek ve resim olan yere girmeyiz” dedi.) [Buhari, Taberani]
(Resim, cünüp ve köpek olan yere melek girmez.) [Ebu Davud, Nesai, İbni Hibban]
(Köpek ve heykel bulunan odaya rahmet melekleri girmez.) [Müslim]
(Rahmet melekleri, sarhoştan uzak durur.) [Bezzar]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan olan yere yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]
(Cers [çıngırak], şeytanın mizmarıdır. Cers olan yere rahmet melekleri girmez.) [Müslim, Nesai] (Mizmar, her çeşit çalgı aleti demektir.)